Rowerowa wycieczka? Tylko w bezpieczny sposób.

By | 09:14 Skomentuj

Witajcie!

W końcu po długim czasie kwarantanny, izolacji nastała możliwość wyjazdów oraz wypraw tych bliższych, jak i dalszych. Wiele osób decyduje się na podróż samochodem- w góry, nad morze, jednak ja jestem zwolenniczką wypraw w sposób aktywny. Według mnie najlepszą wycieczką, która może dostarczyć nam wspaniałych przygód jest wycieczka rowerem. Infrastruktura bogata jest w liczne ścieżki rowerowe, które są podzielone na stopnie trudności, dzięki czemu możemy wybrać taką, która jest dla nas odpowiednia. Wiele miast posiada również miejsca do parkowania swoich rowerów...i w tym momencie pozwolę się trochę zatrzymać. Nie raz słyszy się o kradzieży roweru nie tylko niezabezpieczonego ale również zabezpieczonego (np. przecięcie linki), co skutecznie może zniechęcić nas do wyjazdów tego typu transportem, jakim jest rower. Spędziłam trochę czasu w Internecie w celach poszukiwania sprzętu, który będzie odpowiednim zabezpieczeniem mojego sprzętu, przeszukałam fora, natknęłam się na różne opinie i wniosek jest jeden- aby sprzęt doskonale zabezpieczał nasz rower musi on być wysokiej jakości i sprawdzony w różnych testach. Nie warto kupować linek zabezpieczających za 20 zł, ponieważ złodzieje doskonale radzą sobie z takimi "zabezpieczeniami".


Po wnikliwej analizie dostępnych na rynku zabezpieczeń rowerowych postawiałam na niemiecką markę, zwaną Abus. 

A co o produkcie mówi sam producent?

Wprowadzenie na rynek zabezpieczeń typu Bordo zrewolucjonizowało rynek. Utworzyła się nowa kategoria zabezpieczeń uznana w Europie zachodniej za jedną z najważniejszych. Składane zabezpieczenie rowerowe Abus Bordo Lite 6055 łączy w sobie cechy, które z pozoru są nie do połączenia – wytrzymałość na poziomie U-Locka oraz elastyczność łańcucha, a przy tym jest ono bardzo łatwe w transporcie oraz kompaktowe. Pasuje do miejskiego stylu życia, a ponadto jest wykonane precyzyjnie ze stali nierdzewnej z niezwykłą dbałością o szczegóły. Swoją estetyką z pewnością trafi w różne gusta. Zapięcie rowerowe Abus Bordo Lite 6055 jest bardzo wytrzymałe a jednocześnie waży  tylko 440g.














Producent: Abus

Model: Bordo Lite 6055

Oznaczenie: 6055/60 red

Nr art.: 78061 5

 

Poziom bezpieczeństwa: 7

Producent oferuje różne poziomy bezpieczeństwa:

Abus Security Level System dzieli się na podstawowe 3 poziomy:

Maximum Security Level: 10-15

Extra Security Level: 5-9

Standard Security Level: 1-4

Średni poziom bezpieczeństwa to już bardzo wytrzymałe konstrukcje. Są przeznaczone do stref o średnim ryzyku kradzieży i dedykowane dla podstawowych rowerów dla dorosłych. Również zalecane jako dodatkowe zabezpieczenie w strefach dużego ryzyka celem zwiększenia bezpieczeństwa.

Waga: 440g

Długość: 60cm

Kolor: Czerwony (występuje również w kolorze czarnym gdybyśmy zechciały go kupić naszym drugim połówkom na prezent)

 

Zalety:

Stalowe panele o grubości 5mm z dwukomponentowym, miękkim wykończeniem, chroniącym lakier pojazdu

Konstrukcja przegubów pozwala na wygodne i łatwe składanie

Panele są wykonane z lekkiego metalu oraz aluminium

Wysokiej klasy zamek automatyczny zapewnia dobrą ochronę przed manipulacją

Bordo Lite Mini pasuje perfekcyjnie do kieszeni w koszulce rowerowej

 

Na początku sceptycznie patrzyłam na ten produkt i zadawałam sobie pytania..

- Czy nie wygląda on dziwnie?

- Czy nie jest ciężki?

- Czy nie jest za drogi?

- Czy na pewno jest tak skuteczny jak zapewnia o tym producent?

 

Jednak po otrzymaniu paczki moje wątpliwości szybko zostały rozwiane:

- Nie wygląda dziwnie, jest śliczny, czerwony, co czyni go kobiecym.

- Nie jest ciężki i o dziwo mieści się w koszulce kolarskiej, gdzie możemy go przewozić, nie potrzebujący przy tym żadnego dodatkowego plecaczka

- Nie jest za drogi- uważam, że jeżeli kupujemy rower, na którym nam zależy, to nie powinniśmy oszczędzać na zabezpieczeniu- to tak jak z domem- jeśli budujemy wartościową nieruchomość, nie powinniśmy oszczędzać na ubezpieczeniu.

- Jest bardzo skuteczny i bezpieczny- szczerze mówiąc- wygląda bardzo solidnie i jestem pewna, że żaden złodziej się do niego nie dobierze- więc możemy być spokojni o nasz rower. Bowiem ważne jest to, aby na wycieczce myśleć o przyjemnościach, a nie o tym czy nasz rower zostanie skradziony.

 

Zabezpieczenie to używałam podczas mojej przejażdżki rowerowej nad Zalew Rybnicki, można powiedzieć, że dzięki jego kompaktowości bez problemu zapakowałam go do kieszonki koszulki rowerowej- podczas podróży nie odczuwałam dyskomfortu, gdyż po jego złożeniu jest naprawdę małe i niezbyt ciężkie. Jeśli chodzi o kwestię zapięcia nie sprawia ono żadnych problemów- swój rower przypięłam do specjalnej rurki, przy parkingu przeznaczonym dla roweru- zabezpieczenie rozkłada się i zatrzaskuje na tzw klips, a gdy chcemy rower ściągnąć, to wystarczy otworzyć zabezpieczenie kluczykiem, który jest dołączony do zestawu. Proszę mi wierzyć, że jest to banalnie proste i myślę, że nawet dzieci poradziłyby sobie z obsługą takiego zabezpieczenia- więc świetnie sprawdzi się na wycieczki rowerowe wśród dorosłych, jak i dzieci. Wstyd się przyznać ale zawsze używałam zabezpieczenia tańsze „marketowe” i mówiąc szczerze porównując jakość- to jest to niebo, a ziemia. Oczywiście zabezpieczenie marki niemieckiej Abus wygrywa ten pojedynek i polecam Wam również zainteresowanie się lepszymi i solidnymi zabezpieczeniami rowerowymi.

 

 

Podsumowując uważam, że niezależnie od tego na jakim poziomie są nasze umiejętności rowerowe powinniśmy zakupić taki sprzęt zabezpieczający nasz rower, bowiem w życiu mamy wiele zmartwień i czy na pewno są nam potrzebne jeszcze kolejne, takie jak kradzież roweru?

 Recenzja powstała przy współpracy ze sklepem rowerowym rowertour.com




Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze:

Bardzo dziękuję za każdy komentarz - jest dla mnie bardzo cenny!
Dziękuję że jesteście, zaglądacie i czytacie ;-)
Wielka prośba o nie dodawanie linków blogów, reklam oraz spamu.
Pamiętajcie- bez Was- nie byłoby tego bloga :)